Friday, January 7, 2011

-->>kesabaran....

Ana minta dari Tuhan setangkai bunga segar...DIA bri kaktus berduri, ANA minta kupu2 DIA bri ulat beluncas ...ana sedih dan kecewa,nmun kmdian kaktus e2 brbunga dengan cantik skli, n ulat e2 bertukar menjadi kupu2 yg sangat cantik...e2lah jalan tuhan indah pd mase yang ditetapkannye, tuhan tidak memberi ape yang kte harapkan, tp tuhan akan beri ape yg kita perlukan...kDang2 kte berasa sedih, kcwa dan terluke...tp jauh di atas sana DIA sDang mengatur yang terbaik tuk kte semua..

.Kesabaran dan Kataqwaan itu adalah sgt diperlukan di dalm kehidupan seorang Muslim sejati...Kadang-kadang hatiku ini sering leka dengan pentas lakonan dunia mu ini YA ALLAH..YA ALLAH aku amat merindui belaian kasih sayangMU, ingatkan aku akan azab api nerakaMU YA ALLAH..berikanlah aku petunjukMU agar aku sentiasa merindukan dan mendamabakan syahid di jalanMU YA ALLAH..rindukan lah aku dengan REDHA dan SYURGAMU YA ALLAH..dan janganlah engkau palingkan aku setelah engkau beri petunjuk kepadaKU..aku ingin segalanya  damai, tenang bila aku bersamaMU dan bersama KEKASIHMU YA ALLAH..ameen..

No comments:

Post a Comment